Social Icons

poniedziałek, 10 września 2012

Ana Veloso "Bądź zdrowa, Lizbono"

W 1908 roku wśród drzew oliwnych nastoletnia Juliana Carvalho i starszy o kilka lat Fernando Abrantes przysięgają sobie wieczną miłość. Niestety ona jest córką właściciela plantacji dębu korkowego, a on pochodzi z chłopskiej rodziny. Nie mogą być razem, gdyż ich miłość spotyka się z dezaprobatą obu rodzin. Wkrótce rodzice dziewczyny zaczynają szukać dla niej odpowiedniego kandydata na męża, pochodzącego z równie wpływowej co Carvalhowie rodziny.
Fernando widząc działania rodziców Juju prowadzące do jej zamążpójścia postanawia opuścić Alentejo, by zdobyć wykształcenie, jednak gdy jako młody pilot wraca w rodzinne strony, Juliana ma wkrótce poślubić innego. Spotkanie na zaręczynach siostry Juliany i kolejne pod starym dębem wpłyną na całe ich przyszłe życie.

"Bądź zdrowa, Lizbono" to opowiedziana z rozmachem wielopokoleniowa historia pełna zdarzeń na tle wydarzeń historycznych Portugalii.
Historia zainteresowała mnie już od pierwszych stron, dlatego z ciekawością przewracałam kolejne karty, by poznać losy bohaterów, jednak czasami nie mogłam zrozumieć ich postępowania. Autorka posługująca się łatwym w odbiorze stylem umiejętnie kreuje literacką rzeczywistość, nie pozostawiając miejsca na nudę.

Doceniam też to, że autorce udało się oddać wyjątkowy klimat miejsca, dzięki czemu czułam się tak, jakbym rzeczywiście była w Alentejo. Choć mnogość wątków i bohaterów czasami przytłaczają, nie żałuję, że sięgnęłam po tę powieść i chętnie przeczytam kolejne publikacje Any Veloso.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, gdy zostawisz po sobie ślad. Każdy komentarz sprawia mi przyjemność i motywuje do dalszej pracy:)

 
 
Blogger Templates